Bobbejaanland luidt in een volledig nieuw jasje het nieuwe jaar in

"De naam van het park blijft ongewijzigd: 'Bobbejaanland' zal altijd 'Bobbejaanland' zal altijd 'Bobbejaanland' blijven heten", vertelt Peggy Verelst, Commercieel Directeur van het park. "Onze naamsbekendheid is torenhoog in België én omstreken. We hebben dus geen enkele reden om die ooit te veranderen. Maar het logo? Dat heeft doorheen de jaren al regelmatig een kleine evolutie meegemaakt.  We pakken daarom met veel plezier uit met een vernieuwde versie."

Logo bobbejaanland
Nieuw logo Bobbejaanland

Als je het logo bestudeert, zie je iets totaal nieuws - behalve de hoofdkleuren: die blijven traditiegetrouw rood en geel. Daarnaast kleuren de letters van 'land' groen, om de prachtige natuur in het park en de bosrijke omgeving in de verf te zetten. De naam 'Bobbejaanland' wordt overkoepeld door de gele lijn in de vorm van een attractiespoor - of van een hoed. Die laatste symboliseert de zin voor avontuur én geeft een belangrijke knipoog naar het verleden en naar Bobbejaan Schoepen, de oprichter van het park.

Dat Bobbejaanland momenteel door een rebranding gaat, is volgens Verelst geen toeval. "Als het park een grote evolutie doormaakt, dan is de lancering van een nieuw logo een logisch gevolg." Bobbejaanland zette de voorbije jaren sterk in op thematisering. In 2019 opende het attractiepark 'Land of Legends', een nieuwe themazone met Fury: de snelste triple launch coaster van de Benelux. In 2022 konden bezoekers voor het eerst kennismaken met Nickelodeon-personages zoals Spongebob en PAW Patrol. Bobbejaanland sloot het seizoen vervolgens af met de strafste Halloween ooit.

In 2023 mogen bezoekers zich verheugen op het nieuwe thema van de 30 jaar oude Indiana River. De heropening van deze Bobbejaanland-klassieker is meteen ook het startschot van de nieuwe themazone 'Mystery Bay'.

Op zaterdag 1 april, de start van de paasvakantie, opent Bobbejaanland opnieuw de deuren.