Nieuwe zone vol technologie in Technopolis
De zomervakantie bij Technopolis was een groot succes, dankzij de magie van K3, inspirerende workshops die bezoekers thuis verder konden verkennen, en een opwindende nieuwe show. Met meer dan 44.000 bezoekers was de zomer van 2023 zelfs beter dan de topzomer van 2019.
Er is echter geen tijd om op de lauweren te rusten. In de eerste helft van september sloot Technopolis de deuren voor de jaarlijkse onderhoudsweek en begonnen ze met de voorbereidingen voor een gloednieuwe digitale zone, mede mogelijk gemaakt door een investeringssubsidie van de Vlaamse overheid.
Op volle koers met K3 en Kosmos Airlines
Of het nu zonnig was of regende, bezoekers vonden deze zomervakantie hun weg naar Technopolis. Dit was in voorgaande jaren niet altijd vanzelfsprekend vanwege de impact van corona en de economische crisis. Technopolis nam echter geen enkel risico en lanceerde een influencercampagne met K3, die doorloopt tot aan de kerstvakantie.
Dit bleek een slimme zet te zijn om de volledig vernieuwde hoofdtentoonstelling extra in de schijnwerpers te zetten en gezinnen naar Technopolis te trekken. Het resultaat: meer dan 44.000 bezoekers, maar liefst 3.000 meer dan tijdens de topzomervakantie van 2019.


Ook de splinternieuwe show, Kosmos Airlines, werd tijdens de zomervakantie enthousiast ontvangen. Tijdens deze show gaan bezoekers samen met de onervaren kapitein van Kosmos Airlines op ontdekkingsreis in de ruimte, waar ze het ene obstakel na het andere tegenkomen. De show spreekt niet alleen tot de verbeelding, maar biedt ook de nodige spanning en spektakel. Het is een ideale manier om kinderen te laten beseffen hoe verbazingwekkend wetenschap kan zijn. De show zal zeker nog tot aan de herfstvakantie elk weekend te zien zijn.